Ford a anunțat recent închiderea operațiunilor din India, dar și oprirea producției modelului EcoSport din Statele Unite, din 2022. Deocamdată, Ford EcoSport se mai produce încă în România, la uzina de la Craiova, dar finalul carierei sale este aproape.
Ford EcoSport a fost lansat pe piață în 2012, chiar dacă a intrat în fabricație la uzina din Craiova abia în 2017. Este o carieră lungă pentru o mașină, care are o perioadă optimă de înnoire de 6-7 ani. În plus, Ford a introdus deja în producție modelul Puma, care luptă în același segment cu armament mult mai avansat. Este inevitabil, cariera lui EcoSport nu mai poate dura foarte mult.
În acest momentul planurile de producție pentru micul SUV Ford prevăd ca termene limită anul 2021 la fabricile din India și Brazilia și jumătatea anului viitor pentru fabrica din Statele Unite. Chiar dacă Ford nu a comunicat nimic, uzina Ford de la Craiova ar putea, de asemenea, să înceteze producția lui EcoSport, pentru a face loc pe linia de fabricație unui nou model, din 2023. De altfel, cifrele de fabricație ale lui EcoSport au scăzut constant în ultimii ani, pe măsură ce vârsta conceptuală a afectat atractivitatea acestui model și, implicit, vânzările.
Întrebați de jurnaliștii de la profit.ro dacă există vreun plan privind oprirea producției EcoSport, reprezentanții Ford au refuzat să comenteze. Mai multe publicații străine, în special cele din SUA și din regiunile afectate de oprirea fabricilor din India, avansează însă ca iminentă și oprirea producției din România.
Pe piața din Africa de Sud, de exemplu, clienții primeau din India versiunea entry-level, Ambiente, dar uzina din România livra pe aceeași piață versiunile de top. Informațiile publicate de presa locală spun că modelul va ieși de pe piață. „Este o chestiune de timp ca EcoSport să fie oprit în România”, spun ziariștii din Africa de Sud, care solicită companiei importul modelului Puma, ca înlocuitor.
Ford a confirmat recent că va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial ușor în 2023, la uzina sa de la Craiova, inclusiv o versiune complet electrică a acestuia, ce va debuta în 2024. Acesta va fi primul vehicul Ford de volum, complet electric, construit în România.